effectief omgaan met mail

10% meer productief met de gehele organisatie? De quick win die vaak onderbelicht blijft, email!
•   Elke onbehandelde email lees je 5 keer,
•   Elke afleiding duurt 7 minuten voordat je aandacht weer terug is,
•   85% van je email kijk je nooit meer in.

E-mailgebruik is sinds begin jaren ’90 enorm gegroeid door de komst van internet en de adoptie door bedrijven als (hoofd) communicatiemiddel. Sindsdien neemt het gebruik (en besteedde tijd, lees: geld) ervan toe. Gemiddeld besteden we zelfs 1/3 van de tijd met het verwerken van inkomende email, zoeken we 2 uur per week naar oude email en besteden we flink veel uren aan het goed opbergen van email binnen de eigen inbox. En dan te bedenken dat we 85% van de emails nooit meer nodig hebben én persoonlijke inboxen vollopen met waardevolle bedrijfsinformatie. Dat is natuurlijk best gek!
 
Tijdens de workshop wordt ingegaan op praktische voorbeelden. De essentie van deze praktijkvoorbeelden & tips is tweeledig, namelijk: hoe kun je een ander helpen in het verwerken van email? En hoe kun je jezelf helpen? Aan het eind van de workshop heeft u een overzichtelijke en opgeruimde mailbox en praktische handvatten hoe u met uw e-mail en mailbox om kunt gaan.
Tijdens de workshop komen onder meer de volgende onderwerpen aan bod:
•   Efficiënt mailgedrag
•   De e-mail boodschap: Tone of voice
•   Time management & mailgedrag
•   Opmaak van mailberichten
•   Samenwerking met andere pakketten
•   Attachments en links sturen
•   Opruimen mailbox
•   Agendabeheer
•   Contactgegevens
•   Beveiliging van mailberichten
•   Tips & trucs

samenvatting
Steeds meer mensen worden geleefd door hun inbox. Gemiddeld besteden we zelfs 1/3 van de tijd met het verwerken van inkomende email. Aan het eind van deze workshop heeft u praktische handvatten hoe u met uw e-mail en mailbox om kunt gaan.
 
trefwoorden
workshop, mail, email, mailbox, time management, agendabeheer, efficient, samenwerken.