van visie naar werkstijl

hybride werken: van visie naar werkstijl

Steeds meer organisaties besluiten hybride te (blijven) werken. Niet alleen omdat medewerkers vragen om meer flexibiliteit en keuzevrijheid waar en wanneer ze werken, maar ook om als organisatie wendbaar te zijn in de huidige tijd, het aantal reisbewegingen te beperken, het werk slimmer in te richten en het kantoor een nieuwe functie te geven. In de afgelopen jaren hebben we gezien dat er veel meer kan dan we ooit voor mogelijk hebben gehouden.

Het ‘implementeren’ van hybride werken in jouw organisatie gaat niet vanzelf. Met work21 in de arm zorg je ervoor dat je de juiste stappen in de juiste volgorde neemt. Het begint bij het stellen van de juiste vragen.

  • Waarom zouden we hybride (willen) gaan werken?
  • Hoe draagt hybride werken bij aan onze bedrijfsdoelen?
  • Wat betekent dit voor onze medewerkers, onze klanten, onze processen?
  • Wat betekent hybride werken voor onze manier van (samen)werken? En hoe maken we hier afspraken over?
  • Welke competenties en vaardigheden vraagt het van onze leidinggevenden en medewerkers en hoe ontwikkelen we deze?
  • Welke rol speelt het kantoor in onze vorm van hybride werken? Hoe richten we dit in? Hoe doorbreken we oude patronen?

Van onze ruime ervaring veranderprogramma’s rondom tijd- en plaats onafhankelijk werken bij diverse organisaties pluk jij de vruchten. In alles wat we samen met jou doen verbinden we organisatiemens, technologie en huisvesting met elkaar. De mens staat centraal, de focus ligt op gedragsverandering. Niet voor even, maar voor de lange termijn. Zodat jouw organisatie op een duurzame manier hybride blijft werken.

meer informatie
of bel 085 07 95 821

product bestellen

begeleiden hybride werken traject door work21

€1500,00
direct bestellen
van visie naar werkstijl

stap 1: visie

In een (online) workshop ontwikkelt het managementteam hun visie op hoe hybride werken er concreet uitziet voor de organisatie. Met inspirerende (online) werkvormen gaan we met elkaar in gesprek. We kijken eerst naar wat er goed gaat.

  • Welke kansen zien wij op het gebied van werken op afstand?
  • Wat zijn voorbeelden vanuit de organisatie waar we trots op zijn?
  • Op welke voorbeelden vanuit de organisatie zijn we trots?

Vervolgens verbeelden we de gewenste toekomst:

  • Waar willen we over een jaar staan als hybride organisatie?
  • Hoe ziet de organisatie eruit?
  • Wat betekent dit voor de medewerkers? Hoe werken we samen?

Het resultaat is een helder, ambitieus en inspirerend gedeeld beeld van de toekomst dat richting geeft voor de vervolgstappen. Deze heldere visie brengt focus aan en biedt een ankerpunt om gedurfde strategische keuzes te maken.

van visie naar werkstijl

stap 2: onderzoek en analyse

Welke kansen en uitdagingen zien medewerkers voor de toekomst? Wat leeft er binnen de organisatie op het gebied van hybride werken? Door middel van een hybride werken scan maken we inzichtelijk waar de organisatie nu staat. Dit geeft handvatten voor de vervolgstappen om leidinggevenden en teams mee te nemen in het hybride werken. Thema’s die getoetst worden zijn o.a. leiderschapsvaardigheden, resultaatgericht werken, digitale vaardigheden en mindset.

Deze hybride werken scan is naar behoefte specifiek te maken voor de organisatie. Door middel van interviews met verschillende medewerkers kunnen we de generieke scan vertalen naar het jargon en de kernactiviteiten van de organisatie. De analyse van deze resultaten nemen we mee in het verder concretiseren van de implementatie.

van visie naar werkstijl

stap 3: advies en stappenplan

Met de visie en de onderzoeksresultaten gaan we beginnen met het ontwerpen van een plan.

  • Welke kernthema’s kunnen we benoemen die deze visie ondersteunen en die nodig zijn om de organisatie te veranderen richting een hybride werkomgeving en werkstijl?

Denk bijvoorbeeld aan de thema’s leiderschapsvaardigheden, inspirerende kantooromgeving, digitale vaardigheden, resultaatgericht werken.

Per kernthema gaan we de eerste stappen formuleren die nodig zijn om de visie te bereiken.

van visie naar werkstijl

stap 4: implementatie

In de laatste stap maken we per kernthema concrete plannen, bijvoorbeeld met een workstyle traject voor teams, aangevuld met een interactief workstyle spel of online toolbox.

Een traject voor leidinggevenden om de competenties voor adaptief leiderschap te ontwikkelen kan hiervan ook onderdeel uitmaken.

hoe verder?

Wil jij ook graag met een heldere visie én aanpak je organisatie meer wendbaar maken?

We doen dit graag samen met jou. En omdat geen organisatie hetzelfde is, en wij echt impact willen maken met wat we doen, gaan we graag met je in gesprek om de mogelijkheden te bespreken.

resultaat

  1. Een duidelijke visie op hybride werken waarbij je medewerkers betrokken zijn
  2. Een helder beeld waar de organisatie nu staat op het vlak van hybride werken op het gebied van vaardigheden, mindset en mogelijkheden
  3. Een plan van aanpak om het hybride werken te implementeren, waarbij je vanuit de kernthema’s de eerste stappen zet om op een succesvolle en resultaatgerichte manier in een hybride vorm met elkaar samen te werken

work21 in de praktijk

cases longfonds

het echt digitaal samenwerken in de organisatie

meer info

direct bestellen

Samen met work21 aan de slag met workstyle trajecten voor jullie teams? We ontvangen graag je gegevens en nemen graag contact met je op!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.