Adoptie van technologie
Het duurzaam veranderen van gedrag, waarbij technologie wordt ingezet.
Wat levert adoptie van technologie op?
Wij zien technologie we als hulpmiddel om het werk beter, slimmer en effectiever te organiseren. work21 heeft jarenlang ervaring met adoptie van technologie, waarbij we , mens, organisatie en technologie met elkaar verbinden. De mens staat centraal, de focus ligt op gedragsverandering. Niet voor even, maar voor de lange termijn. Technologie kan nieuw gedrag versnellen. Zodat die nieuwe, digitale werkomgeving wordt toegepast in uw organisatie en bijdraagt aan uw organisatiedoelstellingen. Met als resultaat: een wendbare organisatie die technologie optimaal benut en zich onderscheidt in de markt.
Heldere afspraken
Helderheid over welke tools je gebruikt voor doelen. Dat voorkomt verwarring, versnelt samenwerking en zorgt dat iedereen weet waar ze aan toe zijn.
Op basis van werkscenario's
Praktische vertaling van dagelijkse werkzaamheden en acties naar een nieuwe werkwijze. Zo sluit de verandering aan op de praktijk en wordt het makkelijker om nieuw gedrag vol te houden.
Verschillende interventies
Interventies die werken, doordat ze afgestemd zijn op de verschillende doelgroepen. Want wat werkt voor de één, werkt niet altijd voor de ander — maatwerk maakt het verschil.
Vergroten zelflerend vermogen
Door te experimenteren en leren in het dagelijks werk. Zo bouwen teams aan vertrouwen, eigenaarschap en de veerkracht om zelf te blijven ontwikkelen.
Onze WORXS aanpak
Met onze aanpak zorgen we ervoor dat governance niet een obstakel is, maar een versneller voor groei en verandering. We leggen de basis voor een organisatie die voortdurend kan inspelen op nieuwe uitdagingen, met technologie en mensen die naadloos samenwerken.
Voor een impactvolle verandering is het belangrijk te starten met de Waarom-vraag. Want hoe draagt het bij aan de doelstellingen van de organisatie? Wat hebben we dan concreet bereikt? Hiervan maken we een visualisatie als basis voor de verandercommunicatie. Ook kunnen we in de fase meten hoe medewerkers aankijken tegen de verandering en brengen we stakeholders in kaart. Ook brengen we in kaart hoe we grip houden op de verandering door KPI’s te definiëren.
In deze fase gaan we op basis van alle informatie uit de eerste fase een plan ontwikkeling om de gewenste doelstellingen te realiseren. Ook worden materialen ontwikkeld en medewerkers betrokken.
Op basis van de visie en het plan gaan we aan de slag. Meest starten we met enkele doelgroepen, we evalueren de geleerde lessen en stellen bij.
Ook andere doelgroepen worden meegenomen en andere thema’s en werkscenario’s worden toegevoegd. Met als doel iedereen mee te nemen in de verandering.
We zorgen voor overdracht binnen de organisatie, zoals bij onboarding, borgen de nieuwe werkwijzen, zodat bij een volgende stap de organisatie zelf verder kan.