startworkshop verandercommunicatie
3 uur | 800 euro
“We willen veranderingen in hoe we werken doorvoeren, het is beter voor de organisatie.” Maar begrijpt iedereen wel waarom? Of wat het voor hen betekent?
Met goede verandercommunicatie maak je de weg naar de vaak nog onbekende, toekomstige situatie zichtbaar. Je neemt medewerkers mee in wat er verandert en betrekt ze bij het verandertraject. Zo help je met communicatie de beweging naar de nieuwe gewenste situatie in gang te zetten.
Dit vraagt om een gestructureerde aanpak, waarbinnen ook ruimte is voor improvisatie: de rode draad voor een wendbare communicatiecampagne. Je maakt een draaiboek waardoor het voor alle betrokkenen of bijdragers duidelijk is welke boodschap, op welke moment via welke middel moet worden gedeeld. Naast educatie is verandercommunicatie een belangrijke bouwsteen van iedere succesvolle adoptiestrategie. Maar, waar begin je?
- Het startpunt van effectieve verandercommunicatie: de link tussen de organisatiedoelstelling en de beoogde verandering.
- Slim inzetten van beschikbare middelen (ook stakeholders en sponsoren).
- Betrekken van stakeholders en bijdragers bij de rode draad van de verandercommunicatie.
investering
Liever maatwerk? Neem dan contact met ons op.
inhoud workshop
Tijdens deze 2 uur durende workshop maak je een start met een gestructureerde aanpak voor een wendbare verandercommunicatiecampagne.
Samen verkennen we de 6 communicatiefases en geven richting aan doelstellingen, kernboodschappen en middelen.
- Dekt het veranderverhaal de lading? Met behulp van de workshop maak je de link tussen de organisatiedoelstelling en de verandering is helder.
- Zijn de juiste middelen beschikbaar? Ook wel, zijn de juiste stakeholders aangehaakt? “The medium is the message”!
- Welke boodschap past bij welke veranderfase?
Na de workshop heb je praktisch draaiboek voor de verandercommunicatie.
In dit draaiboek heb je keuzes gemaakt voor de verschillende communicatiefases tijdens het verandertraject. Per fase heb je doelstellingen, kernboodschappen en middelen geformuleerd.
Met het draaiboek heb je het startpunt voor de invulling van een effectieve communicatiecampagne en kun je ook anderen betrekken die je hierbij gaan ondersteunen.